A+
A-
Yorumlar
Benzer Konular
Kayyum: kökünden türeyen “kaimun” ism-i failinin feilun ya da feulun vezninde mübalağa ifade eden bir şeklidir. harfi ile bir araya gelerek önceki harf de sakin olduğu için her iki harf de şeddeli bir harfine dönüşmüştür. Sonuçta bu kelime en uygun olarak “kayyumun” biçiminde okunmuştur. Kelime olarak; yönetmek, koruyup-gözetmek, hakkıyla...
26.05.2018
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM Hamd kendisinden başka ilah olmayan, mutlak manada tek güç ve kudret sahibi olan Allah(Celle Celaluhu)’a mahsustur. Salat ve selam tüm peygamberlerin ve onları takip eden tabilerinin üzerine olsun. 36- Rabbinden bir karşılık olmak üzere yeterli bir bağış(tır bu) .(22) 37- Göklerin, yerin ve ikisi arasında bulunanların Rabbi Rahman olan...
27.05.2023
وَاِذْ قَتَلْتُمْ نَفْساً فَادّٰرَءْتُمْ فٖيهَاؕ وَاللّٰهُ مُخْرِجٌ مَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَۚ Hani siz bir adam öldürmüştünüz de bu hususta birbirinize düşmüştünüz. Hâlbuki Allah sakladığınızı ortaya çıkaracaktı. (Bakara Suresi 72. Ayet) GÜNÜN HADİSİ 138.-…Bize Alî ibn Abdillah tahdîs etti: Bize Suyân tahdîs etti: Bize Ebu’z-Zinâd, el-A’rac’dan; o da Ebû Seleme’den tahdîs etti...
13.12.2021
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM Hamd kendisinden başka ilah olmayan, mutlak manada tek güç ve kudret sahibi olan Allah(Celle Celaluhu)’a mahsustur. Salat ve selam tüm peygamberlerin ve onları takip eden tabilerinin üzerine olsun. 70- Onlar: “bizim için rabbine dua et de onun mahiyetini bize açıklasın, çünkü onu karıştırdık, seçemez olduk. Fakat Allah dilerse şüphesiz...
08.12.2023
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM Hamd kendisinden başka ilah olmayan, mutlak manada tek güç ve kudret sahibi olan Allah’a mahsustur. Salat ve selam tüm peygamberlerin ve onları takip eden tabilerinin üzerine olsun. 74- Sonra Nuh’un ardından birçok peygamberi soydaşlarına gönderdik. Peygamberler soydaşlarına açık mesajlar getirdiler. Fakat soydaşları daha önce yalanladıkları gerçeklere inanmaya yanaşmadılar. Biz...
24.02.2021
MARİFETULLAH Marifetullah: Allah’ı tanımaktır. Allah’ı tanımak; zatının ve sıfatlarının keyfiyetini bilmek değil, bilakis isim, fiil ve sıfatlarının manalarını ve tecellilerini akılların kapasitesince bilmektir. Ayrıca kullar Allah’ı ne kadar bilirse bilsin ancak bu bilme, kulun bilgi ve sıfatlarının kapasitesiyle sınırlıdır. Allah’ı tam olarak bilmek ise sonsuz ve sınırsızdır. Sınırlı bir akıl...
21.06.2023