BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
YETER Kİ ALLAH (C.C) SEVSİN
Hamd âlemlerin Tek Sahibi, yöneticisi, yaratıcısı, Hidayet vereni, sevgiyi yaratanı, olan Allah’a, Salat onun en sevdiği insan modelini Taşıyan bu sevginin kıymetini bilen kulu ve elçisi olan Muhammed’e, selam hidayeti isteyip de bulan ve Bunun kıymetini bilip sabit kalma çabasında olan müminlerin müminelerin üzerine olsun inşallah.
Fakirlikten zenginliğe geçiş yapmıştık diğer yazılarımızda onlara özet olarak fakirlik kalplerdeki imana bağlıdır İmanı olmayan fakirdir. Dünya onun olsa da imanı olan zengindir. Bir kuru ekmeği olsa da diyebiliriz. Çünkü Allah (c.c) imanı olanı sever Allah (c.c) sevdiğinde de dünya ve ahirette onundur en zengin de O olur peki Allah (c.c) nun sevgisi nasıl anlaşılır iddia ve ispat demiştik geçen yazımızın sonunda Evet Allah (c.c) sevgisi iddiadır ispatı şu ayet açıklanır:
“De ki Allah’ı seviyorsanız bana Uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın Allah gafurdur rahimdir.”
Tefsirul Münir de bu ayetin nüzul sebebi ile ilgili olarak ibnul munzir Hasan’ı Basri den şöyle dediğini rivayet etmektedir. Peygamberimiz (s.a.v) döneminde bazı kimseler Allah’a yemin ederiz Ya Muhammed gerçekten Bizler rabbimizi seviyoruz dediler bunun üzerine Allah (c.c) da de ki eğer siz Allah’ı seviyorsanız bana Uyun ki ayetini indirdi. Muhammed Bin Cafer Bin Zübeyr de dedi ki: Bu ayeti necranlılardan gelen heyet hakkında nazil olmuştur. Çünkü onlar Hz. İsa hakkında söylediklerinin Allah’a sevginin ifadesi olduğunu iddia etmişlerdi. İbni Abbas da demektedir ki Yahudilerin Biz Allah’ın oğulları ve Sevdikleriyiz demeleri üzerine Allah da bu ayeti indirdi. Bu ayeti kerime nazil olunca Rasulullah (s.a.v) onu Yahudilere sundu. Onlar da bu ayeti kabul etmediler. Durum ne olursa olsun ayette hitap Allah’ı sevdiğini iddia edip Rasulullah’a uymayan herkesi kapsayan genel hitaptır. İbni Kesir der ki; bu ayeti kerime Allah (c.c)’yu sevdiğini iddia edip Hz. Muhammed (s.a.v)’in yolunu izlemeyen herkesin aleyhine hüküm vermektedir. Böyle bir kimse bu iddiasın da yalancıdır kişi şeriata ve Nebevi dini bütün söz ve fiillerinde tabi olmadıkça bu iddiasında Doğru sözlü olamaz
Nitekim sahih hadiste Rasulullah (s.a.v):
“Bizim emrimiz bulunma (Bizim işimize uymayan) bir iş İşleyen’in ameli merduttur ( reddedilmiştir).”
Ne kadar açık bir ayet eğer seviyorsan sevdiğinin ispatını göster. Allah (c.c) kullarına Merhamet ederek sevginin ispatının ne olduğunu da söylüyor. Çünkü El-Âlim sıfatı ile biliyor ki bazı kendini bilmezler çıkacak İşine geldiği yerde Allah’ı çok sevdiğini söyleyecek, Ama işine geldiği yerde de yan çizip keyfine bakacak.
Allah (c.c) sevgisinin ispatını peygambere uymak da görmeyi emrediyor. Dikkat ederseniz Peygamberi Sevin demiyor peygambere uyun diyor Bu arada neden Habib kelimesi değil de ittiba kelimesi kullanılmış?
Çünkü ispat fiillere yansır sözlerde kalmaz. Peygamberi seviyorum demek de yetmez. Yoluna kurban olurum ya Rasulullah demek de yetmez. Canım sana kurban demek de yetmez. Madem seviyorsun Peygambere uyuyacaksın O’nun (s.a.v) ne önünden yürüyeceksin ne de bir şeyini inkâr edeceksin hayatın öyle bir hayat olacak ki Tam O (s.a.v)’in izinden gideceksin sağ sol çizme, bir şey ekleyip bir şey çıkarma, bidatlerden uzak dur. Maalesef günümüzde de geçmişte de bu çok olmuştur.
Bir kısım insanlar biz Allah’ı seviyoruz bize Kur’an yeter demiş Peygamberi geri bırakmış bazıları Allah Peygamber demiş Bize aktarılanlar yetmez demiş peygamberin hayatında olmayan Hatta yaşam tarzına zıt olan âdetler ahlaklar çıkarmış O (s.a.v)’in hayatını sanki Hayat eklemişler.
Geçmişte ifrad tefridi Yahudi ve Hristiyanlar yapmış günümüzde de adı Müslümanlar yapıyor. Sözde herkes Müslüman herkes Allah (c.c) seviyor herkes Peygamber (s.a.v)’in seviyor ama hani ispatı nerede Bu sözlerin ispatı nerede peygamberin hayatı gibi Hayatlar…
İşte bu tiplerden Birileri bir kesim bize Kur’an yeter deyip hadisleri reddetmek ile öne çıkıyor kendini çok bilmiş zannediyor da Kur’an’ı hadissiz yorulmuyor âlimleri beğenmiyor aradan çıkartıyor kendi azıcık ilmi ile alimlik taslıyor Kur’an’ı Kendi aklına göre yorumluyor.
Bir kesim ise hadisten ayetten hiç haberi yok Kendi önderlerini liderlerini putlaştırılmış benim atam benim hocam benim liderim benim şeyhim deyip onun aklına uyarak ilimsiz amel ederek Aslında Peygamber (s.a.v)’in değil önderlerinin izinden gidiyorlar tabi bunların farkındalar mı? onu bilmiyoruz Kimisi farkındadır bilerek putlarını yer Kimisi farkında değildir bilmeden putlarından Medet ister ama şunu biliyoruz ki bu iki yolda yanlıştır. Allah (c.c) razı değildir Allah (c.c) peygambere uymayan hayatı kabul etmiyor. Kabul etmediği hayatın sahibini de sevmeyecektir, sevmez de.
Bakın Sehl bin Abdullah ne diyor:
Allah (c.c)’ı sevmenin alameti Kur’an’ı Kerim’i sevmektir.
Kur’an’ı Kerim’i sevmenin alameti Peygamber (s.a.v)’i sevmektir.
Peygamber (s.a.v)’i sevmenin alameti Sünnet-i Seniyye’yi sevmektir.
Allah (c.c) ve Kuran’ı sevmenin, Peygamberi sevmenin, sünneti sevmenin alameti ise ahireti sevmektir. Ahireti sevmenin alameti ise kendini sevmektir, kendini sevmenin alameti ise dünyaya buğzetmektir. Dünyaya buğzettiğinin alameti de yeteri kadar azık ve asgari ihtiyacından fazlasını almamaktır. İşte Allah (c.c) seven hayatını Allah (c.c)’nun istediği peygamber (s.a.v)’i hayatla değiştirir. O (s.a.v)’in izinden gider, O’nun gibi yaşar, bidate girmez, O’nun gibi yaşayınca da hakiki Müslüman olur ve Allah (c.c) onu sever Allah Teâla sevdi mi de işte en zengin kişi olur. Çünkü dünyası da ahireti de kurtulmuştur.
Rabbim bizleri de kurtulanlardan olmayı nasip etsin. İnşaAllah. (Âmin)
ELHAMDULİLLAHİRABBİLALEMİN